onsdag 5 december 2012

Månadsbild i december

Jag hade tänkt mig en lite soligare månadsbild, men nu ger jag upp. Den här bilden togs i söndags när det äntligen hade slutat snöa och skymningen började komma. Därav det blågrå ljuset. Jag vet inte riktigt när jag såg solen senast här hemma. Idag visade den sig ett kort ögonblick, men då var jag ju på jobbet och kunde inte fota. Det har kommit ännu mer snö sedan bilden togs också. Dessutom har rådjuren krafsat upp marken helt och hållet under kastanjen. De gillar visst att äta kastanjerna. 


Hoppas att jag snart ska få tillbaka lite kraft och energi, både till att jul-fiffa och att blogga. Har dragits med en helt hopplös förkylning de senaste två veckorna, som inte verkar vilja gå över. Jag var faktiskt ner till vårdcentralen idag (kollegorna tvingade mig) men det är visst "bara" ett virus. Läkaren gav mig tipset att köpa hem Alvedon, nässprej och hostmedicin. Tänk vilka genier de är ändå, läkarna! Det hade jag ju aldrig kunnat komma på själv. 

2 kommentarer:

Marina sa...

Wow, vilken intelligent läkare du måste ha träffat på. Man blir imponerad!
Kanske vitamintillskott kan hjälpa dig få tillbaka energin?

Jag gillar snön och vintern men jag känner att jag saknar solljuset nu. Trött!

Kramar

Livet på solsidan sa...

Haha! Visst blir man överraskad över vissa läkares kompetens. Vår skolläkare sa alltid - till alla åkommor: Ta ett varmt fotbad så ska du se att det blir bra!
Suck...

Hoppas förkylningen gett med sig och att du mår bättre nu.

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails