söndag 20 januari 2013

Soft helg

Helgen har varit lugn och behaglig. Jag har gjort lite ditt och lite datt, allt i stilla mak. Ändå har jag fått en del gjort, tycker jag. 


Bland annat har jag bakat vanliga kanelbullar, nu när saffransbrödet var på väg att ta slut. Det höll dock på att sluta i fiasko. Jag upptäckte nämligen, när jag kommit halvvägs, att jag knappt hade något strösocker hemma. Men jag testade att använda vit sirap istället och det verkar ha fungerat. 
Idag var det en passande dag för att frosta av frysen. Det var välbehövligt. Helt plötsligt är det riktigt luftigt därinne. Det där med själv-avfrostande frysar är ju bara trams, och ibland får man göra slag i saken. En dag med riktigt många minusgrader utomhus är passande, eftersom man då kan använda altanen som frys för ett tag. 


Självklart har jag hunnit med en hel del sporttittande också. Jag är, som bekant, ett riktigt Vinterstudion-fan. Idag var dock inte André i studion, men det gick ganska bra med Yvette också. 

Ha en bra vecka!  

6 kommentarer:

Junitjej sa...

Kanelbullarna ser jättegoda ut!

Marina sa...

Ser ut som goda bullar det där. Här finns inga kanelbullar i frysen tror jag. Skulle behöva göra en laddning. Behöver baka bröd också.

Skidor har även jag tittat på i helgen. Hör liksom till.

Kram

Hanna sa...

så gott det ser ut.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Jord under naglarna sa...

En del bakar ju vetebrödet med enbart vit sirap och tycker att det fungerar jättebra.
Perfekt att frosta av frysen nu. Vi har minus 25° idag så det skulle ju funka, men jag gör nog det en annan dag.... ;)

Fina bilder från trädgården i inlägget nedan.

Helena sa...

Själv tittar jag aldrig efter om ingredienserna finns hemma innan jag börjar baka. Det är ju så spännande om det blir KATASTROF mitt i! Ofta löser det sig ändå.

Livet på solsidan sa...

Dina "sirapsbullar" ser smarriga ut! Det är kul att baka, men jag kommer sällan till skott. Kanske lika bra det, för det nybakta trycker vi ofta i oss på nolltid... Det hinner sällan så långt som till frysen.

Yvette är bra, men ingen slår André. Så är det bara!

Kram på dig!
Tamara

Related Posts with Thumbnails