söndag 3 februari 2013

Månadsbild ~ Februari

Så var vi då inne i årets kortaste månad. Februari brukar gå extra fort eftersom det är sportlov då. I år inledde jag månaden med att arbeta några timmar igår, eftersom vi hade öppet hus i skolan. Utvecklingssamtalen drar igång imorgon. Det tar ju alltid tid, men det kommer vara så otroligt skönt att inte ha några samtal igen förrän i början av september. 


All snö smälte bort i veckan. Gräsmattan förvandlades till en upp-plöjd åker (pga. alla mullvadshögar) och det mesta såg brunt och trist ut. Natten mellan fredag och lördag blev det dock ändring, när det åter kom snö. Det blev därmed en lite snyggare månadsbild. När solen höll på att gå ner igår färgades himlen rosa och lila, så därför fick det bli två månadsbilder den här gången. 


3 kommentarer:

Marina sa...

Fint!
En vit mark är ju vackrare än en brun "åker". Vems trädgård är snygg nu om vi inte har snö???
Lovet ser jag redan fram emot. Brukar komma igång på riktigt med sådder och Lugnetfix då.

Hoppas det går bra med samtalen och jag kan förstå att det känns bättre att ha dem nu än fram i mars april. DÅ vill man ju vara ute!

Kramar

Nora sa...

Vilka fina bilder, särskilt den sista!
Jag är definitivt ingen vintermänniska, men jag kan hålla med om att det är vackrare med snö i trädgården än utan:-)
Ha en fin söndagskväll!

Hanna sa...

fina bilder.
'ha en fin söndagskväll
kram
hanna

Related Posts with Thumbnails