tisdag 12 mars 2013

Dag på plus

Tjoho, idag när jag åkte hem var det åter plusgrader ute. Visserligen bara två, men någon liten snögnutta kanske smälte i solskenet. Att det var -14 grader på termometern när jag steg upp imorse väljer jag att ignorera. 


Pärlhyacinterna lär ju dröja innan jag får se ute i förrådsrabatten, men inne på köksbordet blommar de så smått. Det var ruggigt svårt att få skärpa på bilderna, men vitt är ofta svårt att fota, tycker jag. 


För att piffa upp lite i krukan strödde jag på lite akvariesten. Snyggare än att bara se lökar och torr jord. 


Ha det gôtt!

2 kommentarer:

Nora sa...

Vitt är jättesvårt att fotografera, men du lyckades ju bra! Härliga bilder!
Kram!

Marina sa...

Vissa färger är absolut svårare än andra att få bra på bild.

SÅ kallt det blev och nu snöar det lite här. Vill inte!

Kram

Related Posts with Thumbnails