måndag 6 maj 2013

Rätt man, på rätt plats...

...eller kanske snarare, rätt backsippa på rätt plats. Denna lilla, luddiga ljuvlighet planterade jag i lila rabatten för ett år sedan. Då var den bara ett litet rot-trassel från odla.nu. Inte för att den är så vansinnigt mycket större nu. Den har likadana kompisar intill, men det är bara denna som blommar, ännu så länge. 


Men det går väl knappt att komma mer rätt om man är backsippa och sitter i en rabatt där färgtemat är lila och silver?! Det silvriga luddet är så fint och ser så gosigt ut, att man skulle vilja förvandla sig till en myra och bara krypa runt i det. 


Det här är inte mina enda backsippor. I vita rabatten sitter förstås vita exemplar som har betydligt fler år på nacken, och därför blommar desto mer. I runda rabatten sitter en röd variant. Även den luddig och snällt blommande. Jag gillar verkligen dessa go´a små vårblommor. 

5 kommentarer:

Nora sa...

Vi har samma smak tydligen. Vi har dessutom suttit och bloggat samtidigt om samma lilla skönhet - vilket sammanträffande:-)
Jag har bara lila och vita Backsippor än så länge, men en röd står på önskelistan:-)
Kram!

Marina sa...

Så söt och fin! Mina backsippor blommar inte alls ännu så där har det kommit längre hos dig.

Kram

Fröken Grön sa...

Onekligen en riktig liten läckerbit, den där backsippan! Varför har jag inga sådana??
Två jobbdagar till, sen kan vi gräva fyra dagar i rad, hurra!
/Anna-Karin

Millan sa...

Så söt!
Perfekt med silver och lila

Ha det gott

Livet på solsidan sa...

Har mejlat dig om alliumlökarna. Hoppas det kom fram. Sist hade jag ju problem ;)

Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails