onsdag 26 juni 2013

Raindrops on Roses...

Det har regnat hela dagen här. Ett ganska snällt regn som marken och växterna kan få nytta av. Det är liksom ingen vits med störtskurar som bara piskar marken och all växtlighet. Jag har ägnat mig åt inomhusaktiviteter på grund av vädret, som att handla och att baka. 


På eftermiddagen tog jag mig dock en sväng runt i trädgården för att titta om det stämmer att regndroppar är fina på rosor. Det sjungs ju till och med om det! Men Mme Boll såg mest ledsen ut och Lykkefund hade tappat en del kronblad i ren förskräckelse. Men det fanns annat som var fint. 


Irisen, som jag inte ens visste att jag hade, daggkåpan och storklockan trivdes bättre med droppar på sig. Men en liten ros fick det också bli. En Generous Gardener-knopp som kanske har lite, lite skydd inne i sitt rostorn. 




Imorgon vill jag ha trädgårderingsvänligare väder, tack! 

4 kommentarer:

Hanna sa...

så fint, så fint.
kram
HAnna

Marina sa...

Så fint!
Idag blir det ingen tid för trädgård för min del. Har en del annat på schemat. Men uppehåll kan det gärna vara ändå och så även ett par dagar framöver. Det var ett jättebra regn i går och sådana dagar är bra då och då men inte varje dag ;)

Hoppas du får en bra trädgårdsdag!
Kram

Fröken Grön sa...

Rätt mysigt med lite regn, så att man får ta tag i sina inomhuspyssel. Och så luktar det ju så gott i trädgården när allt är så där lagom blött!
Väderprognosen ser rätt OK ut för dagarna som kommer, så nog kan det bli trädgårdsväder!
Må så gott!
/Anna-Karin

Millan sa...

Vackra bilder med regndropparna, daggkåpan är som vackrast i regn (eller helst efter regnet)
Ha det gott!

Related Posts with Thumbnails