söndag 7 juli 2013

Syrénen på plats och en vild bebis på besök

Tidigare i veckan beslutade jag mig för var den nya syrénen Beauty of Moscow skulle sitta, och planterade henne således där. Hon hamnade vid altanen, ganska nära deutzian och det gamla bondsyrén-buskaget. Just nu ser det lite ut som tripp-trapp-trull, eftersom nykomlingen är så liten. 


Deutzian klippte jag ner hårt i slutet av förra sommaren. Den såg lite eländig ut då, men nu blommar den fint igen. De kommer förhoppningsvis att avlösa varandra fint med blomningen, deutzian och nykomlingen.  


Apropå nykomlingar, så var min bror här på besök idag tillsammans med sina två hundar. Den ena är en sansad, äldre herre som tog besöket med ro, men den andra är ett litet yrväder till tik som uppförde sig som bebisar gör mest. Ena stunden for hon runt som ett jehu och bet i allt hon kom åt, för att i nästa sekund slockna under bordet. 


Imorgon blir det spännande trädgårdsbesök på annan ort. Det ser jag fram emot!

1 kommentar:

Marina sa...

Bra att du hittat plats till din Syren. Blir säkert bra när de växt ikapp varandra lite.

Kul med valpbesök. De är ju så söta när de har fullt med energi och sedan plötsligt så sover de.

Ses om ett tag!

Kram

Related Posts with Thumbnails