tisdag 28 januari 2014

Nästan som ett konstverk...

... har snö och vind skapat bakom planket. Det bildas virvlar där bakom och då kan det tydligen bli såhär. Det lilla körsbärsträdet är halvt begravt men intill planket finns nästan ingen snö alls. Så är det på flera ställen på tomten, djup snö precis intill barmark. Men så har det också blåst ganska mycket den här hösten och vintern. 



Längst ner i dungen har det också blivit märkliga snöformationer. Det här var ju också det enda, lite intressanta, som fanns att fota ute idag. Bilderna blir ju ganska trista eftersom det är så grått. Kan faktiskt inte påminna mig när jag såg solen senast. Men det hjälper ju inte att gnälla. Man får fylla på med energi på annat sätt istället. Som i söndags eftermiddag till exempel. Då var vi ett litet bloggande gäng som fick komma hem till Marina på fika och trädgårdsprat. Så mysigt, och fikat var to-die-for. (Marina, jag kommer nog att tigga om receptet på Brantevikskakan endera da´n.) Förutom Marina, var även Camilla, Tamara och Anna-Karin där. Alla dessa go´a tjejer har jag haft äran att träffa förr. Tänk vad en liten blogg kan leda till. Ena nackdelen med denna träff var väl att min trädgårdslängtan ökade med ungefär 1000%. 


Medan jag har skrivit det här har det börjat horisontal-snöa. Riktigt äckligt är det ute. Får nog tända en brasa och klura på vad jag ska hitta på att äta till middag. Ha det gôtt! som Hysén brukar säga. 

5 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Snö och brasa har vi här också. Och som av en händelse vilar del tre av Engelsforsserien på mitt nattduksbord! Fast nu sticker jag emellan med Zlatan-boken, inspirerad av söndagens samtal.

Det var verkligen härligt att få tillfälle att träffas, så här mitt i vintern. Hela vägen hem i bilen fantiserade jag om hur fint DITT växthus kommer att bli, haha!

Må så gott i veckan!
Kram!
/Anna-Karin

Marina sa...

Vackra konstverk kan det bli minsann. Här snöar det också och blåser. Det snöar alltså från sidan som vanligt. Jag gillar snö!

Kungsängsliljorna har slagit ut riktigt fint nu och jag ser dem från soffan.

Kram

Millan sa...

Snön är vacker så länge den är still, jag var ute och körde ikväll och då yrde den så man kunde knappt se nåt alls.
Skönt med brasan då.
Jo, det var kul att ses, mycket inspiration.
Ha det gott
Kram

Nora sa...

Här har vi faktiskt bara någon centimeter snö. De senaste åren har vi ju nästan "drunknat" i snö, men så verkar det inte bli i år.
Va mysigt med bloggträff - det är ju så kul att möta andra som delar samma intresse!
Du frågade innan om jag har erfarenhet av att beställa växter på nätet och det har jag inte. Men företaget jag har beställt träden och buskarna av har jag läst väldigt mycket bra om både på trädgårdsforum och bloggar så då tror jag nog att det är ett bra företag (B. Ströö på Öland)
Kram Nora

Livet på solsidan sa...

Det ser nästan ut som om du har en snösoffa på översta bilden. Med ryggstöd. Häftigt!

Ja, det var så kul att ses igen! Och visst var Marinas Brantevikskaka gudomligt god, fast jag tycker nog drömtårtan var snäppet bättre. Hur som. Marina MÅSTE lägga ut receptet...

Ha det fint!
Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails