lördag 1 februari 2014

Något som piggar upp en helg då man jobbat

Trots att det är lördag så har jag varit inne på jobbet i några timmar idag. Det var nämligen dags för öppet hus. Lite drygt att jobba en helg (utöver det jag vanligtvis jobbar/förbereder/planerar på helgen alltså) men nu är det i alla fall gjort. 


Ute töar snön för glatta livet just nu, och rasar i stora (och högljudda) sjok ned från taket. Men vi är inne i februari och det känns hoppfullt. För att muntra upp lite extra köper jag olika vårblommor att njuta av. Just nu har jag små söta irisar som blommar. Några primulor har det också blivit och en eller annan tulpanbukett får säkert följa med hem från affären endera dagen. När snön blivit lite mer lättforcerad, ska jag klippa in några kvistar slån och driva fram blommor på. De är så söta.  



Om ett tag blir det säkert mellon. I brist på annan, bättre tv-underhållning alltså. Ha en fortsatt fin lördagskväll! 

5 kommentarer:

Marina sa...

Inte kul att jobba helg när man jobbar resten av veckan också. Tur att du har fina vårblommor att titta på :).
Alla blommorna jag fick förra helgen är fina fortfarande faktiskt.

Det blev ingen mello igår. Film och sedan en bok. Idag blir det vinterstudion och lite småsysslor samtidigt. Gillas!

Kram

Katarinas trädgård sa...

Skönt med tö! Och hurra för köpevårlökar!
Tycker,
Katarina

Tant Otteskrufv sa...

Så gott det kändes att se dina irisar! Jag får nog ta en sväng förbi butiken i morgon :)

Veronica sa...

Vad trist att jag inte gillar sport! För då hade jag ägnat närmaste månaden att zappa runt på kanalerna som visar OS!
och inte gillar jag Mellon heller ;)

Näe, jag får: Hitt på nå´t....
Läsa bloggar med härliga vårlökar tillexempel :D

//Veronica

Jenny sa...

Hej Karin!
Vilka fina irisar! Måste köpa hem lite vårblommor någon dag:)

Ha det gott,

Kraam Jenny

Related Posts with Thumbnails