tisdag 4 mars 2014

Leveransstrul och en liten droppe

Idag skulle mitt växthus ha kommit (!). Jag skriver skulle, eftersom det inte blev så. I torsdags ringde de från Schenker och sa att de hade ett växthus att leverera. Och hade jag en truck eller traktor för att hjälpa till med avlastningen? Ähum, nej?! Det var ingen som hade sagt att jag skulle vara tvungen att hålla med egen truck. Igår återkom de med en annan firma som skulle fixa leveransen, med hjälp av kranbil. Så mina snälla föräldrar åkte hit för att ta emot dem på eftermiddagen, men då hade kranbilen blivit fast i Malmö och de kunde inte komma idag. Så nu får mina stackars föräldrar stiga upp i ottan för att ta emot dem imorgon istället. Håll tummarna för att de verkligen dyker upp då. 


Jag satte en påse snödroppslökar Flore Pleno i höstas i höstrabatten. Nu blommar en ensam droppe. Lite bakom och undanskymd, men väldigt söt och extra fin om man vänder på den och tittar inuti. 



Lökarna hamnade visst bakom gamandern. Inte riktigt bra, men kommer man närmre så ser man den vita lilla blomman. Gamandern är annars en växt som jag är nöjd att jag köpte. Den har fina gröna, blanka blad och söta rosa-lila blommor. Jag ska testa att ta sticklingar av den för att få fler. Den verkar vara en bra kantväxt, om man vill ha en lite striktare inramning av rabatten. Det blev verkligen ingen skärpa i bilden men ni kan säkert urskilja de fina blanka bladen ändå. 


4 kommentarer:

Marina sa...

Klockorna är så söta!
Men va trist att det strular med leveransen. Lite väl ofta som det gör det med större varor har jag en känsla av. Man hör ofta om det tycker jag eller kanske jag bara inbillar mig. Hoppas det kommit idag.

Kram

Malin - I min trädgård sa...

Men åh! Kom växthuset igår då? Gud vad roligt. Jag minns ju hur jag längtade förra våren när vi fick vårt. Sen var det ju bara den där lilla utmaningen med att få upp växthuset också, men det gick hyfsat bra, det står ju fortfarande kvar där ute iallafall ;-).

Men varför gillar basilikan vatten från fatet bättre? Hur har du märkt att den gillar det bättre? Har aldrig märkt att mina inte verkar nöjda... Det är så kul med bloggen, man lär sig nytt hela tiden!

Lycka till med växthusbygget nu då! Längtar efter att få se bilder.

Kram Malin

Livet på solsidan sa...

Sånt där strul kan man ju bli tokgalen av! Tur du har snälla föräldrar som kan hjälpa till. Och om allt gått enligt plan har du ett växthus nu. Iaf i paket ;)

Såg ditt förra inlägg. Attans vad flitig du varit! Kommer bli så häftigt med växthuset :)

Kram Tamara

Hanna sa...

fint
Ha en fin helg!
Hanna

Related Posts with Thumbnails