lördag 1 mars 2014

Ny vy

Nu blir det en hel del före- och efterbilder. Håll i er. 


Förra söndagen fotade jag det som skulle grävas under början av den här veckan. En av "vyerna" var den här, som jag nog aldrig visat här på bloggen. Om jag ställer mig där dörröppningen till växthuset kommer att bli så ser jag det här om jag tittar lite till höger. Det finns en inte alltför vacker elstolpe här men det kan man inte göra mycket åt. Elskåpet har jag däremot fått tummen upp från elbolaget att måla. Det kommer alltså inte behålla sin grå/blå/gröna färg så länge till. Framför och bakom stolpen var marken väldigt ojämn och full av stubbar som gjorde gräsklippningen lite extra utmanande. 

Nu ser det ut såhär. 

Här har jag börjat jämna ut marken idag. Det är fullt av sten, rötter och grästuvor och därför blir det lite besvärligt att kratta. Att det dessutom är ganska blött i marken underlättar inte heller, men skam den som ger sig. Efter ett tag kändes det som jag gick på styltor eftersom lerlagret under skorna var så tjockt. 


När man tittade åt höger förra veckan såg det ut såhär. Även här fullt av stubbar. Dessutom en slänt som var lite för brant för att det skulle kännas optimalt. 

Nu ser det ut såhär. 

Nu har grävskopan lagt dit jorden som låg vid växthuset här och slätat ut slänten lite. Känns mycket bättre, även om det just nu är lerigt och kladdig så det förslår. Om det inte blir ännu sämre väder imorgon så ska jag fortsätta att kratta mig bort åt det här hållet. Det är på ytorna som syns på bilden här under som det ska bli flera nya rabatter. Tänk att kunna arbeta ute redan den första mars! Vilken bonus-tid i trädgården. 


3 kommentarer:

Marina sa...

Spännande spännande!
Det är blött i jorden här också så även jag gick på höga skor efter en stund idag.
Det är stora saker på gång hos dig och det är bra att du ger oss före och efterbilder så vi hänger med. Kommer bli bra!

Kram

Malin - I min trädgård sa...

Kul när det händer grejer! Ska bli kul att se lite längre fram på säsongen också, hur det ser ut då.

Ha en skön söndag!

Kram Malin

Nora sa...

Va roligt med före-och efter bilder! Vi är lite i samma situation du och jag, men tänk va skönt det skall bli när vi är klara med röjandet så småningom:-)
Kram och lycka till vidare med krattandet.

Related Posts with Thumbnails