onsdag 16 april 2014

Omedelbar inflyttning

Igår fick jag hjälp att sätta upp fågelholken jag fick i julklapp. Den är nu placerad i björken så att den går att se från köksbordet. Även en gammal holk jag redan hade sattes upp. Men den fick genomgå en make-over först, eftersom den var ett riktigt renoveringsobjekt.


Redan tidigt på förmiddagen satt det en talgoxe och tittade på den renoverade holken. Hen verkade fundera på om det var värt att gå på visningen eller ej. Någon timme senare hade ett par talgoxar dock vunnit budgivningen på den nya holken (oklart om det var samma pippi som tidigare varit spekulant på den andra bostaden). Köpet gick igenom, och vid tolvsnåret hade de börjat flytta in möblerna. Möblemanget bestod till stor del av mossa som revs från gräsmattan (trevligt att den kan komma till nytta!).


Inte hade jag räknat med att någon skulle flytta in så snart, men det var en trevlig överraskning. Nu gäller det bara att freda småfåglarna för grannens katt som smyger runt här i tid och otid. 


 Idag har jag, förutom att leka fågelskådare, även färdigställt en sak inne som jag visar en annan dag. Alla bärbuskar och fruktträd har nu fått färdigtrensat och gödslat runt fötterna, och jag har påbörjat ett nytt litet projekt ute på sydsidan. Det visar jag också en annan dag. 

2 kommentarer:

Livet på solsidan sa...

Det var snabb budgivning före köp där. Men när läget är bra brukar det gå undan! Hoppas du får många fågelkullar att titta på i sommar

Önskar dig också en GLAD PÅSK!
Kram Tamara

Marina sa...

Men va roligt med snabba hyresgäster!

Du har så många projekt på gång. Alla låter så spännande :).
Mycket fin trappa du har där med växterna på.

Hälsa din mamma och tacka för omtanken. Det är väl det som kallas äkta empati. När man kan ha medkänsla med en okänd person.

Kram och glad påsk!

Related Posts with Thumbnails