söndag 6 april 2014

Månadsbilder ~ April

På månadsbilderna ser man den nya rosenrabatten igen. Nu är den färdigplanterad, i alla fall vad det gäller rosor. Det ska kompletteras med lite andra perenner också. Jag tänker att de ska gå i blått. 


Alla rabatter har fått sig en snabbrensning nu. Jag har alltså krattat bort alla löv, kvistar och klippt bort visset. De kommer att få sig en ordentlig genomgång, då jag tar bort ogräs också. Men det får bli lite varmare först. Det har väl varit okej väder i helgen. Idag kom det både regnstänk och lite solglimtar. 


På bilden nedanför kan man se pinnarna och snöret jag satt ut för att märka ut var ö-planteringen kommer att bli. I alla fall på ett ungefär. Jag håller på att "känna in" om det är helt rätt placering och form på denna plantering. Till den finns ju inga växter ännu så det är ingen brådska. 


Ha en fin vecka! 

2 kommentarer:

Louise sa...

Roligt med nya rabatter! Även om det så klart blir ännu roligare när det börjar växa ordentligt i dem.

kram louise

Marina sa...

Du har så mycket spännande på gång!
Vill du ha en bit/tuva Miscanthusgräs? Har inget sortnamn. Det är inte elefantgräs utan något annat. Inte Ferner Osten heller men något liknande. Har en liten bit Fuchsia Mag.Alba också om du vill ha.

Kram

Related Posts with Thumbnails