onsdag 9 april 2014

Något helt otroligt

Igår inträffade något häpnadsväckande, i alla fall om man, som jag, är anställd som lärare i en ganska fattig skolkommun. Alla lärare fick en egen laptop, att använda både på jobbet och hemma. För alla privatanställda låter detta säkert inte alls märkvärdigt, men det kan jag lova att det var på min skola. Alltså sitter jag nu och bloggar för första gången på denna nya dator. Min gamla har varit seg länge och det är en ren fröjd att kolla bloggar och skriva detta, utan att det hackar och stannar upp 150 gånger i minuten. 


Ute är det inte lika fröjdefullt. Regnigt, ruggigt och inte speciellt inbjudande. Men även här inifrån kan jag se gott om narcisser blomma under kastanjen. Det är alla påskliljor som slagit ut, både små och stora, ljusa och mörkare. Men jag ser ännu mer fram emot att alla Thalior i vita rabatten ska slå ut. Att döma av mängden knoppar som jag kan se genom fönstret ska det nog kunna bli ett rikblommande år. Bilderna här i inlägget är gamla, men där syns lite av vad som väntar. Annat som verkligen är på gång, och som jag kan se genom rutan, är havtornen jag "ärvde" från pappa och mamma förra året, kaprifolen som klänger i syrenen och den påtagligt grönare gräset. Det är verkligen vår på allvar nu. Lite värme efter det här regnet, så kommer allt att explodera. 
 

4 kommentarer:

Marina sa...

Vilken grej, att få en laptop sådär. Helt klart är du värd den och jag kan tänka mig att de räknat ut att ni i personalen kommer bli bättre på datorer pga detta och det kommer verksamhet och elever tillgodo. De ger ju inte er en dator bara för att vara snälla menar jag ;).
Ser fram emot många inspirerande inlägg från din nya dator ;).

Kram

Nora sa...

Grattis till din nya laptop!
Här har det också regnat i tre dagar och det är faktiskt ganska skönt för det var ordentligt torrt ute.
Själv hoppas jag på Påskliljor lagom till påsk - knopparna ser ut att slå ut vilken minut som helst :-)
Kram!

Rosor och ruiner sa...

Kul och flott att få egen laptop! Inget man är bortskämd med här om man är anställd i kommunen... däremot har alla högstadieelever från och med den här terminen "fått" varsin ipad, som de får ta med hem och använda dygnet om... det är rätt flott tycker jag!

Kram Gunilla

Fröken Grön sa...

Grattis till ny dator! Och hurra för vårknoppar i trädgården och att det är påsklov nästa vecka! Även jag har unnat mig semester och hoppas få till lite grävning och annat smått och gott.
Ha en fortsatt skön helg så länge!
/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails