torsdag 3 juli 2014

Månadsbilder ~ Juli

Ny månad, nya månadsbilder. Man får väl anse att det är högsommar nu, även om den där riktiga värmen inte infunnit sig ännu. Tydligen ska det kunna bli bättring till helgen. 


På bilderna kan man se att plattorna för växthuset är på gång. Nu har jag kommit längre. En lastpall till med plattor är lagda och därmed hela golvytan. Sedan kommer det att bli några rader utanför öppningen också. 


Jag har jämnat till avenbokshäcken också. Det kanske syns på bilderna om man skulle jämföra dem med förra månadens. Det syns i alla fall att den är ganska grön nu. Jag var rädd att den inte skulle klara sig efter elbolagets mangling. Den är ju gammal och på flera ställen har jag rensat bort hela, tjocka stammar som var döda. Lite gles är den förstås men förhoppningsvis växer den till sig nu när den blivit föryngrad. 


Idag blir det gräsklippning och kanske tar jag en cykeltur för att se om jag kan hitta någon svamp. Jag har sett flera vänner på Facebook som hittat kantareller. 

2 kommentarer:

Nora sa...

Så frodig och fint det är hos dig nu! Skall bli spännande att se hur det ser ut sedan när växthuset är på plats.
Hittade du några kantareller?
Kram!

Livet på Solsidan sa...

Så. Du fick nöjet att njuta av hagelskuren härom veckan. Är det klokt eller?
Men så långt du kommit med "bygget" ändå - vädret till trots! När man klickar upp bilderna syns det riktigt bra. Jämnt och fint underlag. Kommer bli gott att sitta där när allt är klart.

Spanar också in alla dina tjusiga rosor. Du har ju några stycken :)

Hoppas du har en finfin sommarsemester!
Kram Tamara

Related Posts with Thumbnails