lördag 23 augusti 2014

Fjärilsfladder

Äntligen blommar min buddleja på allvar. Den har ganska många år på nacken men har aldrig velat växa och blomma rejält. I år har den tagit lite mer fart. 


Så fort solen visar sig kommer fjärilarna. Som mest har jag sett fyra på samma blomklase. Det har bara varit nässelfjärilar och amiraler hittills men jag hoppas få se påfågelsöga där innan den blommat över. 


Kanske kommer buddlejan växa till sig ännu bättre nu när den får skydd av växthuset. Den sitter ju i änden av altanrabatten, precis vid växthuset. Växthuset, som förresten har fått alla glaspartier på plats idag. Nu är det "bara" dubbeldörrarna kvar, och en hel del mindre delar som hyllor, skuggväv och liknande. 



Ha en fortsatt fin helg!

2 kommentarer:

Millan sa...

Underbart, man blir så glad när man ser fjärilar.
Ha en bra vecka!
Kram

Rosor och ruiner sa...

mmm, buddleja är fint! Jag hade en sån en gång, men den frös ner varje år , så jag gav upp...

kram Gunilla

Related Posts with Thumbnails