söndag 17 augusti 2014

Växthusuppdatering och planer för vita rabatten

Då har man varit igång med jobbet i en vecka. På tisdag kommer eleverna och jag hoppas att jag hinner fixa allt praktiskt imorgon. Hittills har det ägnats mycket tid åt strategiskt kvalitetsarbete (!) och pedagogiska planeringar. Nu i helgen har en del av väggarna i växthuset kommit upp. De svåraste, som är under nocken, har kommit på plats. Det är lite läskigt att stå på stege och dingla en glasskiva en bit ovanför marken, men det gick bra. Nu är det "bara" skivor, som man kan stå på marken och sätta dit, kvar. 


Jag har beslutat mig för att gräva om den vita rabatten nu i höst, istället för att vänta till våren. Men jag kommer att vänta ett tag till innan jag sätter igång för just nu är det en hel del fint som blommar. Bland annat den här underbara liljan. Jag tror att det är en Casablanca. Den doftar ljuvligt på långt håll. 


Bilderna är inte fotade idag, eftersom det har regnat precis hela dagen. Inget kraftigt regn, för det har nog bara kommit omkring 10 mm, utan ett stilla smådroppande. 


2 kommentarer:

Millan sa...

Jag är höjdrädd och tycker att det är fullt tillräckligt att stå högt på stegar och med en glasruta måste det vara ännu värre.

Ha det gott!

Marina sa...

Jaha, så var min första jobbdag avklarad och du har redan klarat av en hel vecka. :)

Att balanser med glasskiva högt upp låter avancerat. Det kan ju vara svårt nog att stå högt upp utan glasskiva.

Inte är det kul att gräva om i en rabatt som är i full blom. Jag väntar också med vissa växter/rabatter ett tag till just pga blomningen. Den vill man ju ogärna missa.

Kram

Related Posts with Thumbnails