måndag 6 oktober 2014

En känsla av nöjdhet

Jag var så nöjd med mig själv igår kväll. Jag hade hunnit allt jag tänkt, och lite till, den här helgen. En mycket skön känsla. Det blev pyssel både ute och inne. Alla lökar fick komma i jorden och några rabatter fick en liten rensning. Vilken bonus såhär på höstkanten. Inte alls likt mig! 


Inomhus fick jag till de inlagda rödbetorna och äppelchutneyn. Jag har förstås inte smakat på något av det men rödbetorna ser "rätt" ut och chutneyn spännande. Dessutom hann jag baka bullar att fylla på med i frysen. Det fick bli en omgång till av en sorts tosca-bullar med kokos som jag gjorde sist jag bakade, och som jag verkligen gillade. Ibland kan det lyckas när man hittar på något eget. 


Nu ska jag försöka komma i säng vid dräglig tid ikväll. Det händer inte alltför ofta. Är ju egentligen en alldeles för utpräglad nattuggla för att passa för ett jobb som börjar 7.30 på morgonen. 

3 kommentarer:

Nora sa...

Va duktig du har varit i helgen! Så skönt att hinna med allt man har planerat - jag tycker sällan det blir så:-)

Jag fick rensat en hel del ogräs i helgen och även planterat en del - jätteskönt! Tyvärr har jag fortfarande kvar några lökar som måste i jorden - det får väl bli nästa helgs projekt:-)

Kram Nora

Rost och rädisor sa...

Du har hunnit en hel del. Alltid skönt att fylla på förråden. Så söt höstanemon.
Anette

Marina sa...

Härlig känsla när det blir så att man hinner det man tänkt sig och kanske mer där till. Bra jobbat!

Kram

Related Posts with Thumbnails