torsdag 23 oktober 2014

Vanlig tisdag och INTE ÄN!

Att komma hem ganska tidigt från jobbet, ta ett varv runt tomten, plocka några äpplen från trädet och hitta en trädgårdstidning i brevlådan är inte dumt alls. Det gjorde jag i tisdags. Visserligen liknade delar av gräsmattan ett träsk mer än något annat, men det var i alla fall uppehåll och fortfarande ljust. 


Från slutet av förra veckan och fram till nu har det regnat onödigt stora mängder. Hösten är här på allvar även om det fortfarande är ganska varmt om dagarna. Julen känns avlägsen och ändå är det den som börjar smyga sig på i tidningar och på andra ställen. Nej, det är för tidigt, om du frågar mig. Skulle absolut kunna tänka mig att gå på julmarknaden vid Ovesholms slott. Men inte i slutet av oktober!


Nu ska jag sätta på ugnen eftersom jag har limpor på jäsning. Tänkte testa ett nytt sopp-recept till middag och då är det gott med nybakade limpor av italienskt snitt. 

Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

Louise sa...

Smaskigt med egna äpplen, våra är slut:-(... Jag är periodare på tidningsprenumerationer. Just nu har jag bara AoT som trädgårdstidning men visst är det roligt när det ligger en tidning och väntar i lådan1

kram louise

Marina sa...

Det där med att komma hem tidigt, plocka några äpple, nytt sopprecept och brödbak låter jättetrevligt. Ja, även ny trädgårdstidning låter trevligt men jag håller med om att det är lite tidigt med jul redan. Jag låste en mattidning för några dagar sedan och där var det fullt med julmat och liknande. Lite mer höst vill jag ha innan jag tänker för mycket jul.

Kram

Related Posts with Thumbnails