tisdag 25 november 2014

Krans-klur

Lurar lite på det där med dörrkrans till advent/jul. Senast jag hade en regelrätt julkrans var 2012 (den på bilden). Klädd med grön mossa den gången. Nu funderar jag på om jag ska "slå till" och göra en i år också. Men kanske med lingonris istället. Förr brukade jag göra dörrkrans med idegran, en och vanlig gran. Det blir ju väldigt fint, men det är lite meck att göra en sådan stomme. Det är det med lingonris också men det blir verkligen juligt och fint. Jag klurar nog vidare lite till. 


Ha en fin kväll! 

2 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Ja, det tål att kluras på! Själv har jag runt fönster i vår dörr, så jag tycker inte det passar med rund krans tyvärr... men jag brukar göra en "kvast" eller vad man skall säga, av granris och hänga upp under rutan. Men man kanske skulle variera sig lite, med nåt annat grönt än gran? hm....

Kram Gunilla

Marina sa...

Jättefin krans (även om den inte är ny). Här går det inte så bra att ha mosskransar för fåglarna snor mossan. Sedan vi bytte ytterdörr har vi inte krans längre. Vill inte göra hål. Annat pynt ska jag göra i helgen. Något fint på trappan bla.

Kram

Related Posts with Thumbnails