tisdag 30 december 2014

Årets sista inlägg?

Här duggar inläggen inte tätt precis. Men till mitt "försvar" kan jag väl säga att december månad har varit tämligen sjukdomsförföljd. Jag var till och med hemma från jobbet i början, och det händer aldrig. En av mina gamla elever hörde att jag varit hemma och hon tappade hakan rejält. "Va? Har DU varit hemma?" Det hände nämligen inte en enda gång under de fyra år jag hade henne. Nu är jag väl på bättringsvägen, även om en förkylning dök upp efter jul och revbenen som jag hostade sönder innan jul fortfarande ömmar.


Mamma blev också risig innan jul, så man kan väl säga att julhelgen har gått i stilla mak. Fina julklappar har jag i alla fall fått. Bland annat dessa fina "tankerutor" att sätta i ett armeringsnät. I utan att man längtar efter trädgårdssäsongen. Det känns inte rätt att sätta ut dem nu, även om jag mycket väl skulle kunna göra det. 

4 kommentarer:

Nora sa...

Känner tyvärr igen mig i ditt inlägg. Jag som heller "aldrig" är sjuk har varit sjukskriven i nästan fyra veckor under november och december tack vare en seg kombination av öroninflammation och lunginflammation. Hoppas du mår bättre nu och att du får njuta av lediga dagar. Gott slut och Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram Nora

Marina sa...

Då får vi verkligen hoppas att det dröjer nu innan du blir sjuk igen. En frisk start på nya året!

Underbara är de, de där tankerutorna. Jag har också tre stycken, bland annat solen som du visar. Gillar dem så mycket!

Hoppas du får en fin och frisk nyårsafton.
Kram

Rost och rädisor sa...

Kommer nog att bli jättefint i armeringsnätet. Du visar väl så småningom : )
Gott nytt år och kram
Anette

Rosor och ruiner sa...

Vilka fina tankerutor - vill också ha ;)

Önskar dig ett gott nytt - och hoppas friskare- år!

Kram Gunilla

Related Posts with Thumbnails