söndag 11 januari 2015

Storm-helg

Jaha, så har Egon varit på besök. Hela helgen har jag gått och väntat på att strömmen skulle försvinna, planket skulle blåsa omkull eller något träd skulle falla ned. Men inget av det har hänt! Otroligt skönt måste jag säga. Inte för att Egon inte gjorde vad han kunde. Det var som om hela huset skulle svepas med i natt men vindarna låg på från "rätt håll" antar jag. Soptunnan hade vält, liksom rostornet men det kan jag leva med. 


Jag har däremot testat den fina "stormlyktan" jag fick av brorsan och hans sambo i julklapp. Den är tänkt att stå i växthuset framöver (det var åtminstone givarnas tanke) men det skadar ju inte att den får köras in lite i förväg. 

Lykta från Design House Stockholm.

Det känns lite ovanligt med ett vanligt kronljus i en lykta men därför desto roligare och snyggare. Jag har blivit en riktig storkonsument av kronljus det senaste året. Det går nästan lika många sådana som värmeljus numera. 


Nu väntar en helt vanlig (och lång) arbetsvecka. Känns onekligen lite segt men det brukar ju gå bra. 

3 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Vad skönt att Egon inte blev värre ändå. Här klarade vi oss fint. I lördagskväll låg jag i ett hotellrum i fjällen och lyssnade på snöstormen utanför, men Egon kom aldrig upp hit.
Lyktan är jättefint, gillar också att man kan ha kronljus i.

Nora sa...

Skönt att det inte blev några skador hos dig! Vilken fin lykta - den kommer passa fint i växthuset!
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Nora

Marina sa...

Jättefin lykta! Här går det många ljus åt av alla de slag :).

Vi klarade oss också bra när Egon kom. Strömmen gick inte ens! Det brukar den alltid göra så jag kastade ett litet öga mot klockradion varje gång en ny stormby kom. Den lös vidare...

Kram

Related Posts with Thumbnails