onsdag 18 februari 2015

Sent omsider

Idag fick jag äntligen ändan ur, och fixade till min lilla tv-möbel. Det har jag planerat för länge. Ja, jag köpte nog tyget för tre år sedan åtminstone.


Tv:n är ju sällan den vackraste möbeln i ett rum, om man nu ens kan kalla den för en möbel. Jag är i alla fall glad över att min är silvrigt grå och inte svart. Det blir en aning mjukare så. Den har hela tiden varit placerad på detta nattygsbord i furu. Funktionellt men inte så snyggt. Jag tänkte att ett överdrag i tyg skulle kunna piffa upp det hela. Jag köpte alltså tyg som skulle matcha resten av möblerna och sedan var det ju bara det där med att komma sig för att sy också. 


Tyget skulle passa till soffan och mattan. Och det gör det verkligen. 


Såhär blev det alltså, efter att jag tagit mig i kragen och sytt överdraget:


Ganska bra, om jag får säga det själv. Lite väl mycket gråskala kan man nog säga att det här rummet har. Därför har jag planer på att virka en lite mer färgglad pläd att ha i soffan. Den nuvarande är grå. Vilken överraskning va?! Ska bara bestämma mig för vilken färg jag ska välja. 


 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails