torsdag 5 februari 2015

Sommar-drömmar

Nu är det visserligen lite mer riktig vinter för tillfället, men det hindrar ju inte att jag titt som tätt tänker på hur det senaste tillskottet i rabatt-väg kommer att ta sig ut framåt våren och sommaren. Det är cottage garden-rabatten eller mormors rabatten som jag kallar den. Anledningen till namnet är att det kommer att bli en ganska vild blandning av blommor och färger, som en cottage garden med andra ord. 


Jag köpte en del växter och jag satte en hel del lökar också. Nu har jag nästan glömt vad. Det gör ju också det hela lite mer spännande. I mitten har jag planterat om min japanska magnolia Magnolia kobus. Den ska visserligen ta några år på sig innan den blommar men jag tyckte att den snarast hade backat i tillväxt och därför får den en ny chans här. Tydligen gillar inte magnolior att man går och stökar med marken precis under den, och nu kommer det att få vara i fred för gräsklipparen och sådant otyg. 

1 kommentar:

Marina sa...

Även om jag gillar vintern så friskar det upp med bilder från en somrigare trädgård.
Hoppas det blir som du tänkt dig där och att magnolian kommer trivas.

Kram

Related Posts with Thumbnails