tisdag 24 februari 2015

Tänk när...

Idag satt jag och pratade med en kollega på lunchrasten om hur mycket vi ser fram emot att det blir riktig vår. Vi var väldigt överens om att vi saknar grönska. Det har varit grått och brunt länge nu. Att solen har varit så frånvarande under vintern gör ju också sitt till. Idag när den visade sig hoppade jag nästan till i klassrummet. Tyvärr blir elevernas omedelbara reaktion: "Kan vi inte dra ner persiennerna. Jag får solen i ögonen!". 


Men tänk vad härligt när allium-bollarna börjar att slå ut och tulpanerna börjar blomma. Det brukar vara lika spännande varje vår, eftersom jag alltid glömmer vad jag petat ner i jorden under hösten. 



Jag hoppas att dessa tulpaner vill blomma i år också eftersom jag inte ersatt dem med flera. Det brukar ju tyvärr tunnas ut lite med åren. 


1 kommentar:

Jord under naglarna sa...

Här skiner solen idag igen och det känns verkligen vårigt! Jag upplever samma på mitt jobb, med persiennerna. Jag kan störas av blänk i dataskärmarna, men så mycket som möjligt vill jag ha in ljuset.

Related Posts with Thumbnails