lördag 28 mars 2015

Skön avslutning på veckan

En väldigt hektisk vecka avslutades på fredagskvällen med konsert i Kristianstad Konserthus, eller Kulturkvarteret som det numera kallas, tillsammans med mamma och svägerska. Det var Sofia Karlsson som bjöd på ljuv musik och sång i timmarna två. Helt fantastiskt med så där über-musikaliska människor. 



Idag har jag varit ute på tomten ett antal timmar för att dressa rabatterna med hästgödsel. Förra lördagen var jag hos en kollega och hämtade ett helt lass med välbrunnen hästgödsel. En hel del jobb men förhoppningsvis välgörande för växterna i rabatterna. 

3 kommentarer:

Marina sa...

Låter som att du haft en härlig upplevelse med musiken och sen ytterligare en i trädgården.
Jag har en del utesysslor på listan men idag regnar det. Får se om jag nyttjar regnstället och går ut eller om jag prioriterar om.

Kramar

Rosor och ruiner sa...

Mysigt med både musik och trädgårdsjobb! Hm, måste nog införskaffa lite ko på påse till mina rabatter, men den här helgen har inte inbjudit till något sådant, regnigt och dant har det varit. Men snart så, hoppas vi...(?) kommer värmen...

Hoppas du får en fin vecka!
Gunilla

Rost och rädisor sa...

Den konserten hade jag gärna velat uppleva. Har hört Sofia live tidigare och hon brukar dessutom omge sig med andra duktiga musiker.

Regn idag så det får bli nån timme i garaget med omskolning av plantor.

Allt gott
Anette

Related Posts with Thumbnails