lördag 11 april 2015

Månadsbilder ~ April

Oj, vilket härligt vårväder vi haft idag (och igår). Äntligen en helg då det gick att vara ute hela dagen och pyssla. Flera rabatter har blivit rensade och gödslade med prima hästskit. Den vita rabatten, som jag grävde om i höstas, ser verkligen bra ut. Jag är så glad att jag valde att göra det där slit-görat i höstas och inte sparade det till nu. Nu räckte det med att rensa på ytan. 


Jag är hundvakt den här helgen så därför har jag haft sällskap ute hela dagen. Ja, hon är bokstavligen en sällskapshund. Ville helst ligga i rabatten, precis bredvid där jag rensade. Hon är lite lömsk också, för medan jag rensade vita rabatten passade hon på att tassa bort till altanen och sno gödsel. Så mumsigt! Om hon kunde vissla skulle hon göra det när hon sådär lite apropå smög bort till smarrigheterna. "Nej då Karin, jag ska bara ligga här borta ett tag. Jag ska inte alls tugga i mig hästskit!"




1 kommentar:

Marina sa...

Trevligt med sällskap i trädgården :).
Vi ska snart till veterinären igen med Ronja. Förmodligen infekterat i närheten av där tumören satt.

Hoppas du har en bra söndag!
Kram

Related Posts with Thumbnails