fredag 15 maj 2015

Skön klämdag

Så härligt med klämdag! Speciellt när den är så fin och trädgårdsvänlig som idag. Jag har hunnit rensa, så, gräva och klippa gräs.


Den gula rabatten sköter sig själv. Jag förstorade rabatten förra veckan och petade ner de små ljusgula skönheterna som jag köpte i Degeberga. Några trädgårdsauriklar sitter på kanten och är så söta, så söta. 


Dessutom hittade jag en planta som verkligen liknar de primulor jag sett Carol Klein vurma så för. Jag hoppas verkligen att den kommer att sätta frö på det sätt som hon visat så att jag kan föröka den. Skulle gärna ha massor. 



Tjusiga gula tulpaner samsas även här, precis som i rosenrabatten, med sköna narcisser av olika slag. De sattes också i höstas och jag hoppas att de vill återkomma nästa år. 


Förutom att beundra de fina gula blommorna i gula rabatten har jag alltså även grävt idag. Alla plattorna i gången från växthuset till grönsakslandet har blivit nedgrävda. Det tog verkligen onödigt lång tid men nu är det gjort. Jag ökade avståndet lite mellan varje platta mot hur jag testplacerat dem. Det gjorde att jag fick två plattor till över som kan läggas på annan plats. 


Ha en fortsatt skön helg! 

1 kommentar:

Nora sa...

Vilket jobb att gräva ner så många plattor! Kan tänka mig att det är skönt att vara klar:-)
Kram Nora

Related Posts with Thumbnails