tisdag 12 maj 2015

Tulpaner och narcisser i rosenrabatten

Man kan utan tvekan säga att jag blev besviken när jag satte mig i bilen för att åka hem, för att tillbringa min tidiga tisdag utomhus, när det genast satte igång att tokregna. Visserligen utrustade jag mig med regnställ och gummistövlar, och gav mig ut ändå men det är inte detsamma. 


Jag hade tänkt bli klar med de sista odlingslådorna och hinna så lite diverse. Men istället "matade" jag rosorna med lite näring. Passar bra när det regnar. 


Lagom till det var dags att gå in och laga middag klarnade det ett tag. Jag hann ut och knäppa de här bilderna medan potatisen kokade. De visar rosenrabatten, som den ser ut just nu. Lite tulpaner och narcisser i aprikosa toner petade jag ner i höstas. Det är inget annat som blommar här nu (sånär som på kantnepetan) eftersom det, som sagt, är en rosenrabatt. 



I krukorna, som skymtar på några bilder, finns två nya rosor. Inte för att de egentligen får plats men det gick liksom inte att låta bli när Austin-rosor hade sänkt pris på Blomsterlandet för ett tag sedan. Och jag kan ju alltid utöka rabatten lite. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails