söndag 7 juni 2015

Äntligen sommarkänsla! (Månadsbilder ~ Juni)

Äntligen har vi fått något som liknar sommar. Igår, på självaste nationaldagen, var det en bra bit över 20 grader. Härligt! Växthuset blir förstås otroligt varmt och att ha dörrarna vidöppna är helt nödvändigt. I helgen har jag äntligen lyckats få en stor del av de frösådda sommarblommorna i jorden. Alla luktärtor är till exempel utplanterade nu. Jag har verkligen gått all in på luktärtor i år. De har dessutom fått olika klätterställningar allihop så att jag ska kunna utvärdera sorterna framåt hösten. Vanligtvis brukar jag blanda ihop dem så att jag inte vet vilka som har varit finast och vilka som inte är värda att så igen. Men i år ska det alltså bli ordning. 


Möblerna som jag beställt till växthuset har kommit till slut och jag är supernöjd. Sannerligen inte billiga men förhoppningsvis av god kvalitet och tidlösa. Man kan skymta dem där inne i växthuset. Klaffbord Ibiza och fällstolar Calcutta i teak från Brafab


Det har blivit dags för sista skolveckan och sedan har jag bara två arbetsdagar till nästa vecka. Då ska vi röja i och flytta klassrum. Känslan när jag släpper iväg min klass på sommarlov och vet att jag ska ha dem i två år till är helt annorlunda än när jag släppte min förra klass efter tre år. Då var det faktiskt mest lättnad jag kände, nu är jag glad att de här eleverna kommer tillbaka i höst. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails