lördag 27 juni 2015

Pion-skönheter

Äntligen har flera av pionerna börjat blomma på allvar. Först ut var namnlösa bondpionen och sedan Claire de Lune. Nu är det Pink Hawaiian Coral som blommar finast. Bara en blomma. Men det är inte fy skam det heller. 


Det går inte riktigt att fånga den där koralltonen på bild men den är ju tjusig ändå. När jag gick igenom bildarkivet såg jag att den blommade förra året också, redan den 10 juni. Ja, det är skillnad i år, det mesta tre veckor senare. 


Pink Hawaiian Coral

Okänd rosa doftpion

Claire de Lune

Just nu lyssnar jag på Mona Malms Sommar i P1. Hon pratar bland annat om Jarl Kulle. Det känns lyxigt att få ha sett dem båda tillsammans på Dramatens Stora Scen i Tartuffe 1991. Det vet jag att jag fattade redan då, även om jag nog inte låtsades om det för mina gymnasiekompisar som mest tyckte det var segt att vi var tvungna att slösa en kväll på teaterbesök.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails