onsdag 15 juli 2015

Färdig, till slut

Jag skulle ju använda en regnig dag till att sy dynor till växthuset. Det gjorde jag också. Förra veckan var de nästan klara, dvs. allt jag kunde göra på maskin var färdigt. Men eftersom jag vill kunna ta ut kudden och tvätta överdragen, så var jag tvungen att sy i tryckknappar i öppningen. Fem på varje, och det tog sin lilla tid. Men nu är de i alla fall klara!


Två olika mönster. 


Jag har använt tyg som jag hade över från ett gammalt projekt. På ena sidan är de randiga och på andra prickiga. Så nu kan jag välja om jag vill ha likadant mönster upp på alla stolarna eller mixa. 

En vanlig syn inne i växthuset. 

Jag funderar allvarligt på att skaffa en liten fjärilshåv till växthuset. De senaste dagarna har det nämligen svirrat omkring massor av fjärilar därinne. De har ju en förmåga att flyga utom räckhåll så fort man ska ta och rädda dem. 


Förut har jag alltid haft pelargoner utomhus, men nu har min enda överlevande övervintrare fått bo i växthuset. Det verkar den må bra av. Tidigare har pelargonerna alltid blivit bruna och fula i mitten av blomman innan de ens slagit ut helt. 


Inifrån huset. 

1 kommentar:

Marina sa...

Kanonfina dynor! Att kunna återanvända är ju aldrig fel.
Pelargonerna trivs bar även i mitt växthus. Nog en av de blommor som trivs bäst faktiskt. Där kan ju bli rejält varmt (även om där står öppet) och det klarar pelargonerna bra tycker jag.

Kram

Related Posts with Thumbnails