söndag 5 juli 2015

Förvirring i pionrabatten

Jag försöker att vara hyfsat noggrann med att sätta skyltar vid växter. I pionrabatten har jag till exempel satt små skyltar vid varje planta. Men det kan tydligen bli fel ändå. 


Vid en av plantorna stod det Shirley Temple på skylten. Men när hon började blomma såg hon ut som på bilden ovan. och så vitt jag vet, ska Shirley Temple vara blekt rosa, nästan vit. Därför tänker jag att det stämmer mycket bättre med blomman på bilderna nedan. Eller hur?



Ja, så kan det tydligen gå trots att man försöker vara noggrann. Idag har det varit helt galet varmt ute. Nu är klockan 22.30 och jag har precis stängt alla fönster och dörrar. Men inte beroende på att det nu är svalt eller behagligt inomhus, utan att det satt igång att tokregna. Meteorologerna verkar för en gångs skull ha helt rätt. Om det fortsätter att stämma imorgon ska det ändå kunna bli okej väder då. Återstår att se...

3 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Ja, det där med pionnamn har jag gått bet på flera gånger, ibland får man helt enkelt fel blomma också... Jag är ju lite dum att jag sätter inte etiketterna vid växten, utan jag sätter dem i en pärm, fast varje rabatt för sig, men om jag nu köper fler än en pion samtidigt, och sätter i samma rabatt, så uppstår problem, vilket det gjort för mig vid tre tillfällen... så några är jag faktiskt tveksam på, jag tror ju liksom att jag skall fatta vilken som är vilken när de börjra blomma...
Men en etikett hemma hos mig säger Shirley Temple, och när jag googlat på den så liknar den väldigt mycket den undre bilden, och även min jag har hemma i rabatten. Den är rosa i början, men blir vitare för var dag som går.

MÅ gott och njut av dina fina pioner!
Gunilla

Jenny sa...

Jag har också en Shirley temple och den stämmer ju bättre med den ljusare blomman. Om inte jag också gjort fel, ha ha. Fantastiskt fina båda två i alla fall!

/jenny

Rost och rädisor sa...

Det där med etiketter är verkligen inte lätt. Har intensionen att prägla långa metallststickor till plantorna, men om det inte sker på en gång är det kört sen och plaststickorna har en himla förmåga att försvinna.
Din 'Shirley Temple' alldeles ljuvlig!
Allt gott
Anette

Related Posts with Thumbnails