tisdag 15 december 2015

Apropå svart

Lite sent, men här kommer mitt bidrag till trädgårdsfärgen svart hos Maribel. Inte så lätt färg om man nu ska visa blommor. Jag kan inte komma på att jag någonsin haft en enda helsvart blomma. Blommor med svart inslag förstås men inte helt svarta. Men annat svart finns det faktiskt gott om. Hela växthuset är svart, planket och portalen är svartmålade och förstås taket på huset. En hel del svarta krukor har jag också. Men som sagt, inga svarta blommor.  





Men apropå svart, så var det precis vad det blev i köket idag. Den nya utbyggnaden har fått ett svart "täcke" runt sig och det gjorde så att det blev kolsvart i köket. Taket är redo för tegel och det kommer imorgon. 




1 kommentar:

Maribel sa...

Hej Karin!
Det behöver inte vara växter, så dina svarta inslag passar bra. Västhuset är riktigt fint, och verkar vara rymligt. Din portal skall jag ta modell av, behöver ett stort stöd till min Summer snow som växer och blir större år från år. Härligt med en utbyggnad.
Ha det fint! Marika

Related Posts with Thumbnails