lördag 12 december 2015

Nu händer det saker igen

Nu har det börjat hända grejer med min utbyggnad. I tisdags kom snickarna och satte fart med byggnationen. I torsdags eftermiddag när jag kom hem såg det ut såhär:  


Lite frustrerande att det är så mörkt både morgon och kväll när jag är hemma. I torsdags fanns det i alla fall lite ljus. Så fort, fort fram med kameran. 



Idag kunde jag i alla fall fota lite i dagsljus. Under fredagen hade takstolarna "fått kontakt" med det stora taket. Man kan ana hur det kommer att bli. Spännande som attan. Inifrån köket ser det så stort ut. 


Just nu är det en riktig leråker runtomkring. Inte blir det bättre av att det regnar och är fuktigt hela tiden. Men jag kan se gräsmatta fram till trappan, en förnyad altanrabatt och kanske lite buskar för att kamouflera grunden framför mina ögon. Det kommer dessutom se bättre ut när de gamla matrumsfönstren är utbytta. Jodå, jag kan föreställa mig hur det kommer att bli. 


När jag sedan sitter vid matbordet i utbyggnaden kommer jag dessutom att ha närmare till vita rabatten med blicken. Just nu blommar det såhär fint där. Och det vill man ju gärna komma närmare. 

3 kommentarer:

Marina sa...

Ser lovande ut! Spännande för oss att följa men allra mest för dig så klart som kommer få en stor förändring i och med utbyggnaden. Härligt!

Kram

Tittis trädgård sa...

Spännande med utbyggnaden! Förstår att du längtar tills det är klart. Roligt också att det finns sånt som blommar nu.
Ha en skön vecka!
Titti

Jord under naglarna sa...

Vad roligt! Det ser ut att bli ganska mycket större!
Må väl!

Related Posts with Thumbnails