torsdag 7 januari 2016

God början

Man brukar ju säga gott slut sådär runt nyår, men eftersom det inte blivit något inlägg sedan förra året så får jag väl säga: God Början! till er alla istället. Precis nu när det nya året börjat har vi fått lite vinter, även här i Skåne. Bilderna tog jag framåt eftermiddagen igår. 


Byggarna har tagit en paus med utbyggnaden. Såhär ser det ut nu (från alla möjliga vinklar). Från sydsidan ser man att altanen har blivit lite mindre. Det gör verkligen ingenting eftersom den var lite löjligt stor i förhållande till huset förut. Utbyggnaden matchar just nu växthuset eftersom man ser den svarta duken. Sedan ska det förstås bli rött som övriga huset. 



Jag har dock kommit på en förändring som jag vill göra på tillbyggnaden. På sydsidan ut mot altanen är det en altandörr och ett fönster just nu, här vill jag utöka med ytterligare ett fönster. Då kommer det alltså att bli tre rutor jämte varandra. Mer ljusinsläpp och utsikt åt söder. Fram till nu har ju utbyggnaden bara existerat på papper och då är det svårt att föreställa sig precis hur man vill ha det. Nu är det mer "på riktigt". Dessutom känns det rätt att göra förändringar nu, innan bygget har kommit ännu längre. 


Idag började jag jobba igen efter ett skönt jullov. Det var lite mjukstart idag med planeringsdag men imorgon kommer eleverna. Lite underligt tycker en del, att bara gå en dag innan det blir helg igen, perfekt tycker vi lärare. Barnen får också en mjukstart och terminen börjar på allvar nästa vecka. 

1 kommentar:

Fröken Grön sa...

Karin, det där blir verkligen fantastiskt bra! Utbyggnaden gör hela huset rättvisa, och så mysigt det kommer bli där i vinkeln på altanen. Tummen upp!

/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails