tisdag 12 januari 2016

Pasteller

Den här veckan är det dags för pasteller i trädgårdsfärgsutmaningen hos Maribel. Om det förra veckan var lite svårt att komma på tvåfärgade växter, så kan man nog säga att problemet denna vecka var det motsatta. Jag skulle kunna hitta nästan hur mycket pastellfärgade blommor som helst i bildarkivet. Men jag återkommer igen till min nyaste rabatt, Cottage-rabatten. Där är ju liksom hela färgtemat pastell. 


Det börjar redan tidigt på året med krokusen Cream Beauty. Sedan fortsätter det hela säsongen med rosor, sommarblommor av olika slag, vädd, liljor och klematis. 

 Cottage Rose


Heritage




Mollie Rilestone

The Pilgrim

Yukikomachi

Eglantyne

Golden Wings

Menja

När jag tittar på dessa blommor inser jag att det mesta är rosa eller gult. Kanske läge att försöka så in lite ljusblått eller pastell-lila. Kanske. Eller så får det vara bra som det är. Pastellig är det i alla fall. 

1 kommentar:

Maribel sa...

Så fina pastelliga växter du har. Får vårlängtan med alla fina ljusa färger.
Ha det gott! Marika

Related Posts with Thumbnails