tisdag 19 januari 2016

Skåne-vinter

Jag har inget emot vintervädret. Tvärtom. Så länge det håller sig under nollan och det finns snö, så är det bra. Här i Skåne får man ju annars ofta hålla till godo med gegga, dimma och plusgrader om vintern. 


I helgen var det riktigt skönt och fint ute. Ingen vind alls. Till skillnad från idag när det varit bra mycket ruggigare med vind och snöblandat regn. Bilderna (tagna med mobilen) är dock ifrån fredagens eftermiddagspromenad med mamma, pappa och deras hund. Hon gillar när det är snö och kallt. När snön inte fastnar i pälsen och man kan slippa hoppa i badkaret efter promenaden är det allra bäst. 





Idag kom jag hem tidigt och fick skotta bort snön som kom igår och idag. Ganska drygt när man har en stor infart. Passade på att fota lite från förstukvisten. Vinklar som jag nog inte så ofta fotat ur. Här nedanför ser man utbyggnaden från ett annat håll än jag tidigare visat. Utanför ytterdörren står också en kruka med en. Det kommer från mammas och pappas pelar-en som blåste sönder innan jul. Det ser nästan ut som att det skulle vara sprejat med fejk-snö i riset och på lyktan. 



Det blev en blandad komplott av bilder med vintertema idag. Ha en fortsatt fin vecka!

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag håller med. Är det snö ska det vara minusgrader annars blir det Göteborgsväder och det har jag haft nog av i mina dagar! Väldigt vackert är det på er promenad. Vår hund får snö mellan tassarna och då lägger hon sig ner och slickar bort det, men vi hjälper ju så klart till!
Agneta kram

Related Posts with Thumbnails