söndag 7 februari 2016

Blå-vitt

Nej, det här är inte ett hyllningsinlägg till IFK Göteborg. Verkligen inte! Men färg-temat hos Maribel denna vecka är blått och vitt. I min äldsta rabatt, nämligen altanrabatten, finns flest blåa inslag och därför är chansen att hitta något blå-vitt störst här. 


Mycket riktigt så finns här en riddarsporre som är riktigt blå med vitt "inre". Riddarsporrarna har varit fantastiska de senaste somrarna. Bilderna i det här inlägget är dock lite äldre, från 2012. Möblerna på altanen är vita, parasollet blått och dynorna blåvita. Det syns att bilderna har några år på nacken eftersom plåttaket på huset är kvar. Till sommaren kommer dessutom hela rabatten att se lite annorlunda ut. Den nya köksutbyggnaden gör att rabatten kommer att bli lite kortare och möjligen lite smalare också. Just nu ligger de runda kantstenarna "på vänt" för att få komma tillbaka på plats i vår. 

 
 




Den ursöta violen finns inte längre kvar i den här rabatten. Violer har en förmåga att utplånas efter en tid, tycker jag. Just den här bilden var den absolut första jag tog med kameran när den var ny. Ganska snygg, om jag får säga det själv. 

En ny arbetsvecka står för dörren, med massor av möten och utvecklingssamtal. Lite drygt att vara förkyld då, men jag är i alla fall bättre idag än igår. Då blev det bara vila på soffan hela dagen. 

3 kommentarer:

Maribel sa...

Det var fina blåvita inslag. Riddarsporrarna har en fin blå färg.
Ja din bild är fin, på den söta violen.
Ha en fin vecka!
Marika

Rost och rädisor sa...

Violen så söt. Tråkigt att den försvann. Riddsrsporrar en favorit växt.
Allt gott
Anette

Trädgård På Djupet sa...

Wow, så stora och fina dina riddarsporrar är! jag älskar riddarsporrar, men tyvärr är kärleken inte besvarad....de trivs inte alls hos mig.

Related Posts with Thumbnails