måndag 29 februari 2016

Svartvit nostalgivägg

På sportlovet ägnade jag mig åt att botanisera lite i gamla svartvita foton. En liten fotovägg har det blivit ovanför dagbädden. Jag valde att ha lite olika sorter och färger på ramarna. Det blir mer levande då. 


Det är flera bilder på min mormor och hennes systrar. Min farmor och farfars bröllopsfoto, och småbarnsbilder på mamma och pappa är några andra motiv. Men mest gillar jag nog de tre skolfotona. Det är en bild på min morfars klass med enbart pojkar och två olika på mormors klasser. Det ena från 1917, då mormor var lika gammal som eleverna i min klass är nu. Konstigt att tänka sig att det är en nästan hundra år gammal bild. Förvånansvärt mycket är likt ett modernt klassrum och en modern klass. 

Skulle gärna utöka väggen lite med fler bilder. Men då måste jag hitta fler bra foton först. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails