söndag 6 mars 2016

Metalliskt

Det första jag kommer att tänka på, när temat är metallfärgat hos Maribels garden, är mina plåtkanter runt rabatterna. Och rabatten vid planket där färgtemat är silver och lila. När plåtkanterna var nya runt rabatterna såg de ut såhär: 

Runt pionrabatten. 

Runt trekammarrabatten med silverrabatten i bakgrunden. 

När det gått ett tag fick kanterna rostig färg. Lavendeln och alunroten är kanske lite silvriga.  


Ett av mina klätterstöd innan det rostade (och flyttade till cottage-rabatten). 


Backsippan kan nog med lite god vilja kallas silvrig. 




Andra metalliska inslag i trädgården är vattenkannor, spegeln i växthuset, tankerutorna från Trådspira och diverse armeringsnät. Inte så illa ändå. Trodde inte att jag skulle hitta så mycket metalliskt som jag gjorde. 


3 kommentarer:

Maribel sa...

Du hittade en hel del. Tankerutorna är riktigt fina.
Ha det fint!
Marika

Snäckskalsdalen. sa...

Bra bilder till metalliskt! Jag tänkte genast på popgruppen Metallica, men jag är ju inte med och deltar i den här uppmaningen att plocka fram bilder, jag vet inte varför, jag har inte kommit igång med det, synd, för det verkar roligt. Men jag kanske ändrar mig!
Agneta kram

Rost och rädisor sa...

En hel del metalliskt. Funderar själv på att sätta plåtkanter runt en bit gräsmatta, men har inte riktigt bestämt mig. Ser fint ut.
Allt gott
/Anette

Related Posts with Thumbnails