lördag 19 mars 2016

Min landskapsblomma

På sportlovet, för några veckor sedan, planterade jag denna lilla blomgrupp. Den står på bordet ute i växthuset. Den rosa primulan har blommat fint hela tiden men kungsängsliljan har tagit tid på sig. Men den är väl värd att vänta på. Så speciell med sina rutiga kronblad. 



Jag visste inte vilken färg den skulle få eftersom den knappt var i knopp när jag köpte den. Det skulle vara blandade färger, dvs. det kunde ha blivit vita också, men det verkar enbart vara den klassiskt röda. Vet inte om jag gillar denna söta lilla blomma extra mycket eftersom det var "min" landskapsblomma i drygt trettio år. Sedan flytten till Skåne får man ju stå ut med (!) prästkragen som landskapsblomma. De första två åren av mitt liv var det den vita näckrosen som gällde. Vilket landskap bodde jag i då?


Idag har jag varit och beställt tapet till utbyggnaden. En väldigt knepig uppgift eftersom de ska funka tillsammans med de gamla tapeterna i köket. Hittade till slut en som jag tror kommer bli bra. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails