onsdag 6 april 2016

Inne i utbyggnaden

Nu är utbyggnaden av mitt hus klart. Köket har därmed blivit dubbelt så stort. Minst. Det är ljuspigmenterat trägolv och trätak. På väggarna satte jag upp tapet förra torsdagen. Ganska stolt att jag klarade det på egen hand. Har aldrig tapetserat med papperstapet förut. Man skulle kanske kunna kalla färgen för äggskalsfärgad. Den skulle ju gå ihop med den gamla tapeten i köket. 



Om man står i köket och tittar ut i utbyggnaden det ut såhär. Intrycket är ljust. Det är hittills bara tomt men jag hoppas kunna flytta in lite saker till helgen. Vill verkligen känna mig lite piggare då. Den där eländiga halsen är fortfarande tämligen eländig. Det mesta är faktiskt lite jobbigt. Jag är glad att mitt klassrum numera ligger på första våningen istället för andra, eftersom jag blir helt andfådd av att gå upp för trappor. 


När köksbordet kommit på plats och jag slår mig ner vid det kommer jag att ha den här utsikten. Tänk er om det högra fönstret inte satts in! Så glad att jag gjorde det. Där ute på altanen kan man se pensétrappan. Den fylldes med penséer i helgen. Jag var på Solhaga och köpte ett stort gäng i samband med att jag hämtade tapeten som ska vara i mellanrummet (gamla matrummet). 


Nu ska jag ge mig i kast med middagen. Tror att det får bli risotto ikväll. Fantasin och matlusten är i botten. Ha det fint! 

1 kommentar:

Fröken Grön sa...

Inte klokt så härligt det där blev! Förstår att du måste vara supernöjd. Och vilket roligt "jobb" du har framför dig nu, när du får ställa iordning och pyssla där inne. Ljuvligt i sommar, när du bara kan öppna altandörren och gå rakt ut.

Ha en fin helg!

/Anna-Karin

Related Posts with Thumbnails