söndag 29 maj 2016

Balja, spann och triangel

Jag var alltså på ett ställe där de säljer sommarblommor lite billigare en gång om året. Egentligen har jag inte så stort behov av sommarblommor eftersom jag driver upp det jag vill ha från frö. I år hade de dock en hel del loppis-saker att sälja utöver blommorna. Det fanns en hel del kopparsaker, gamla redskap, trälådor och zink-grejer. 


Jag fastnade för dessa. En balja som är trasig nära botten på ena sidan. Det gör inget eftersom jag ändå tänker plantera i den. En hink eller vad man nu ska kalla det för. Den saknar ett öra. Och en trekantig smidesgrej. 


På trekanten tänker jag att det är perfekt att ställa krukor. Just nu har jag vattenkannan i växthuset på den. I den höga spannen ska jag plantera luktärtor. Det borde fungera bra eftersom den är så hög. I baljan vet jag ännu inte vad jag ska plantera, men det reder sig säkert. 

 

Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med mina "fynd". Det är ju inte så ofta som jag hittar bra saker på loppis, tycker jag. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails