lördag 18 juni 2016

Hur gick det med planerna?

När jag bestämmer mig för att göra en ny rabatt, har jag nästan alltid någon sorts plan i huvudet i förväg. Det kan handla om färgval, blomningssäsong eller planteringsmönster. När jag planerade cottage-rabatten tänkte jag att den skulle vara full av olika sorters lite gammaldags perenner, planterade huller om buller och enbart innehålla pasteller. Hur har det gått med den planen? Både bra och dåligt kan man väl säga. Den är definitivt huller-om-buller-planterad. Dessutom har rosenskära, aklejor och borstnejlika frösått sig, vilket gör den ännu mer "rörig". Gammaldags blommor får man nog också säga att den innehåller. Många rosor, pioner, klematis och liljor. Men hur gick det med pastellerna? Nja, sådär halvbra. Den här borstnejlikan (som jag inte har något som helst minne av att jag planterat) är ju okej i ytterkant men inte i mitten. 



Frågan är ju om det spelar någon roll att den inte är helt pastellig. Nej, den är ju söt, gammaldags och frösår sig. Close enough. 


Pionen Cathrine Fonteyn är helt perfekt i cottage-rabatten...

... och att Cottage Rose är den första som slår ut är nästan en händelse som ser ut som en tanke. 

3 kommentarer:

Hanna sa...

så fint det blommar!

Tittis trädgård sa...

Så fint du har det! Väldigt söt Pion.
Ha det gott!
Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Sköna vackra söta blommor!
Agneta kram

Related Posts with Thumbnails