söndag 31 juli 2016

Är det inte det ena...

Jag utlovade ju lite bilder på staketet och ett problem som uppstått. Ännu så länge är det "bara" stolparna som kommit på plats (inte riktigt alla) och det ser ju inte så mycket ut för världen. På bilden här nedanför syns den gula rabatten. Där finns det gott om smaskiga saker, som rosor och ginst till exempel. Det höga gräset bakom är vallen och uppe på den kan ni kanske skymta två staketstolpar. Eftersom de är mörkgröna så smälter de in ganska bra i omgivningen. Planen är att sätta buskar innanför staketet sedan så att det blir ännu mer kamouflerat. Vallen med det höga gräset ser ganska ovårdad ut. 


Problemet då? Jo, när vi skulle börja slå ned stolpar längs tomtgränsen mot vägen upptäckte jag ett lutande träd. Det syns mitt i bilden. Det lutar just nu bara emot grenarna på några andra träd. Om det faller kommer det att ta med sig ledningar som går längs vägen och falla in i grannens buskar och eventuellt även deras förråd. Inte bra alls. Jag har kontaktat en trädfirma och jag hoppas att de ska kunna ta ner trädet så snart som möjligt. Det går inte att bara fälla trädet och det går inte att klättra upp i det heller eftersom roten är rutten och det inte vilar emot något stabilt. Det behöver tas ned i delar men det är inte en helt enkel uppgift.



Måste avsluta med något lite mer positivt än problemträd. Min ena backsippa har fått fnatt och tror tydligen att det är vår igen. Den blommar med en så här fin blomma nu. 





1 kommentar:

Nora sa...

Hoppas du får tag på någon som kan ta ner trädet snart. Vi har haft liknande här hos oss och det är otroligt vad proffsen kan få till - snabbt och smidigt går det oftast också.
Va fin backsippan är, roligt att den blommar nu:-) Här är det en Strandiris som plötsligt tror att det är försommar och har börjat blomma om, inte mig emot!
Kram Nora

Related Posts with Thumbnails