fredag 15 juli 2016

Ny plan för cottage-rabatten

Jag har planer på att utöka cottage-rabatten. Okej, jag vet att den är min allra nyaste rabatt. Men ändå. 


Den ska fortsätta någon meter till (hitåt på bilden ovan). Detta för att kunna kamouflera brunnarna (på bilden nedan) lite. Två av brunnarna har fått nya lock, eftersom kommunen krävde det, och dessutom har jag grusat lite och lagt dit de stenplattor jag hade kvar. Ytterkanten vid brunnarna ska bli lite rakare. Man ser från den här vinkeln (dvs. från vardagsrumsfönstret) att den inte är rak. 


Till den utökade delen av rabatten ska jag flytta några rosor, bland annat den som syns i gräsmattan längst till höger, och dessutom en del av irisarna. Det har inte fungerat med en irisrabatt så jag tänker ge dem en ny chans här. De passar in i färgtemat eftersom de är framför allt ljusblå. 


En liten gnutta ljusblått, eller kanske lila, har även klematisen Yukikomachi som nu blommar. Den köpte jag så sent som i höstas, och redan blommar den och har massor av knoppar. Jag ska ersätta den ena rosen som växer vid portalen med klematis också. Jag hoppas att det kommer att fungera bättre än rosorna som inte riktigt velat klättra. 



Vilken skönhet!

1 kommentar:

Nora sa...

Fula brunnslock gör ingen glad - vi har lock i samma färg och det är verkligen inget som gör trädgården finare. Men att dölja dem med rabatter går ju bra - jag tycker du gör helt rätt som gör din rabatt större!
Lycka till med projektet!
Kram!

Related Posts with Thumbnails