torsdag 4 augusti 2016

De är tillbaka!

Varje år blir jag så glad när fjärilarna hittar tillbaka till trädgården. Just nu är det mest påfågelsögon, väntar ivrigt på amiralerna. Förra året var det mest blomflugor och humlor som gillade kransveronikan, men i år har fjärilarna hittat till den också. Det sitter emellanåt fyra-fem fjärilar där och letar nektar. 



De förirrar sig in i huset också och då försöker jag att släppa ut dem så snabbt som möjligt. Den här hade dock varit inne ett tag och verkade ganska slut av det. Den satt kvar länge, länge på mitt finger. Det gjorde att jag kunde studera den på nära håll en lång stund. Nog är de helt makalöst vackra?! Tänk att naturen kan hitta på något sådant. 


Slutligen kan jag meddela att det lutande trädet numera ligger tryggt på marken. Christian från Nullam Trädfokus kom igår och tog ned den. Skönt, eftersom det började blåsa igår när regnet drog in. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails