tisdag 23 augusti 2016

Flytta hit och flytta dit

Jag tror inte att jag någonsin flyttat runt så många växter, mitt i blomningen, som jag gjort i år. Det har tack och lov gått riktigt bra. Det är ju roligare om de blommar i rätt rabatt, färgmässigt. Därför har, förutom vissa rosenskäror, även de lila astrarna fått flytta efter att de bekänt färg. Jag köpte en sort som jag visste skulle bjuda på blandande färger men nu när det gått så bra att flytta dem har det inte gjort så mycket att de initialt hamnat fel. 


De lila astrarna, som har lite olika nyans, har fått flytta till lila rabatten vid planket. Här gör de sig så bra tillsammans med floxen som blommar extra mycket i år. Jag har satt astrar direkt i den här rabatten också. De skulle bli blå-lila men är ganska bleka har det visat sig (den ljusa på nedersta bilden). 



Det ska nog bli lite tätare mellan inläggen nu när OS är slut. Jag är ju en OS-nörd av rang. I år har det dock inte fungerat att se allt, eftersom så mycket visats på nätterna och spelen började ju så sent. Har redan kollat hur spelen i Tokyo om fyra år ligger. (Jag sa ju att jag är en nörd!) Mycket bättre visar det sig. Spelen hinner ta slut innan semestern är över. Perfekt. Men det är ju långt till dess och vi ska ha ett vinterspel dessförinnan. 

1 kommentar:

Rosor och ruiner sa...

Och här har det ännu inte varit tal om nån flytt av växter, när det är så hårt att gräva... :(
Fina astrar o flox du har!
Här har också setts en hel del OS, det passade in när vädret blev lite mer ostadigt och förkylning... Så jag har sett ovanligt mycket, och det är ju rätt kul!
Kram Gunilla

Related Posts with Thumbnails