söndag 4 september 2016

Sånt som inte syns

Det skulle ju bli så uselt väder idag, så jag ställde in mig på att vara inomhus och städa. Men tji fick jag. Det har varit riktigt bra väder och dammråttorna får fortsätta att härja fritt. Jag har mest ägnat mig åt sånt som inte syns så mycket. Har fyllt på betong nertill på staketstolparna och pop-nitat övertråden till staketet på två raksträckor. Det är förstås saker som behöver göras för att driva staket-projektet framåt men det är inget som märks eller direkt syns. 

Sweet Pink Magic

Något som syns är däremot mina borstnejlikor. Jag sådde dem i våras och räknade inte med att få se dem i blom i år eftersom det stod så på fröpåsen. Men de första har börjat blomma och de har massor av knoppar. Det är två olika sorter. Den ena heter Sweet Pink Magic och den andra Kaleidoscope Mixed. De är hur fina som helt, speciellt den senare av de två. Hoppas att de kommer att bli tacksamma som snittblommor och att de vill självså sig. 


Kaleidoscope Mixed

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails